Επιλέγοντας το σωστό χρώμα του Logo
Επιλέγοντας το σωστό χρώμα του Logo
Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΩΝ ΛΟΓΟΤΥΠΩΝ.
Το λογότυπο αποτελεί ένα από τα κυριότερα συστατικά ενός brand. Είναι από τα πρώτα στοιχεία που ανακαλεί ο καταναλωτής στη θύμηση μιας επωνυμίας.
Η δημιουργία ενός λογοτύπου είναι στρατηγικής σημασίας, αφού μέσα σε μια εικόνα θα πρέπει να μεταφερθεί στον καταναλωτή η εταιρική φιλοσοφία, να επικοινωνηθεί η μοναδική πρόταση αξίας και η ποιότητα των προϊόντων, και να δημιουργηθεί η αντίληψη της διαφοροποίησης έναντι των ανταγωνιστών.
Προκειμένου να επιτευχθούν τα παραπάνω ο designer θα πρέπει να λάβει υπόψη σημαντικές αποφάσεις, το αποτέλεσμα των οποίων θα επηρεάσει σε δευτερόλεπτα την αγοραστική απόφαση του καταναλωτή. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι εκτός από τα σχήματα, τις γραμματοσειρές, και τα επιμέρους σχέδια, το χρώμα είναι αυτό που επηρεάζει περισσότερο την ψυχολογική απόκριση του καταναλωτή κατά την οπτική επαφή του με ένα λογότυπο. Μάλιστα, σύμφωνα με μια έρευνα, το 93% των καταναλωτών επηρεάζεται από την εμφάνιση του προϊόντος, ενώ το 85% επηρεάζεται από το χρώμα.
ΚΟΚΚΙΝΟ
Το κόκκινο συσχετίζεται με το πάθος και την αγάπη. Αποχρώσεις του κόκκινου χρησιμοποιούνται συχνά σε γυναικεία προϊόντα. Ακόμα δηλώνει δράση, προσοχή και επιθετική τάση. Αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς. Χρησιμοποιείται για να τραβήξει την προσοχή σε περίοδο εκπτώσεων και για να μεγιστοποιήσει τις αυθόρμητες αγορές. Πολλά εστιατόρια το χρησιμοποιούν ως στοιχείο της εσωτερικής τους διακόσμησης για να αυξήσει την όρεξη.
ΚΙΤΡΙΝΟ
Το κίτρινο δημιουργεί την αίσθηση της ζεστασιάς και της οικειότητας. Εκπροσωπεί την αισιοδοξία, την παιχνιδιάρικη διάθεση, αλλά και τη λογική. Τραβά την προσοχή και γι' αυτό συχνά χρησιμοποιείται σε βιτρίνες.
ΜΠΛΕ
Το μπλε συνδέεται με το νερό και την ειρήνη. Συσχετίζεται με την ειλικρίνεια, την ασφάλεια, την παραγωγικότητα και την επικοινωνία. Αποτελεί το πιο δημοφιλές εταιρικό χρώμα και χρησιμοποιείται ευρέως από εταιρείες επικοινωνίας και οικονομικούς οργανισμούς. Ιδιαίτερη προτίμηση στο μπλε εκδηλώνουν οι άντρες.
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Το πορτοκαλί αποτελεί ένα έντονο θερμό χρώμα που συνδέεται με την φωτιά και την ζέστη. Δημιουργεί συναισθήματα εγρήγορσης, ζεστασιάς και ενθουσιασμού. Στο μάρκετινγκ χρησιμοποιείται συχνά σε ενέργειες “call-to-action” και τραβά την προσοχή των αυθόρμητων αγοραστών. Χρησιμοποίησέ το αν το λογότυπό σου θέλεις να επικοινωνεί αίσθηση φιλικότητας, χαράς και σιγουριάς.
ΠΡΑΣΙΝΟ
Το πράσινο συνδέεται με τα στοιχεία της φύσης και την ανάπτυξη. Τονώνει την παραγωγικότητα ενώ δημιουργεί αίσθηση ευφορίας και χαλάρωσης. Συμβολίζει τον πλούτο. Χρησιμοποιείται σε οικολογικά προϊόντα ή σε προϊόντα που χρησιμοποιούνται στην φύση.
ΜΩΒ
Το μωβ συσχετίζεται με την μοναρχία και την επιτυχία. Πολλές εταιρείες που συνδέονται με την δημιουργικότητα το χρησιμοποιούν ως στοιχείο του λογοτύπου. Χρησιμοποιείται ευρέως σε προϊόντα που απευθύνονται σε γυναίκες.
ΜΑΥΡΟ
Το μαύρο δηλώνει σοβαρότητα, πολυτέλεια και υπεροχή. Το χρησιμοποιούν οι περισσότερες πολυτελείς εταιρείες ως το μοναδικό χρώμα στο λογότυπό τους.