Κανόνες συμπεριφοράς για τις επαγγελματικές κάρτες
Κανόνες συμπεριφοράς για τις επαγγελματικές κάρτες
Όταν δίνετε την επαγγελματική σας κάρτα, δίνετε την άδεια στον άλλον να επικοινωνήσει μαζί σας (όχι όμως για να σας βάλει στη λίστα αλληλογραφίας του!). Ορισμένοι άνθρωποι, όταν δικτυώνονται, κυριολεκτικά αρχίζουν να κυνηγούν κάρτες. Δεν υπάρχει κανένα όφελος αν γυρίσετε από μια εκδήλωση με 100 κάρτες, αν δεν έχετε αφιερώσει χρόνο να αναπτύξετε μια σχέση με τον άλλον.
Αν ευχαριστηθήκατε τη γνωριμία με κάποιον και θέλετε να παραμείνετε σε επαφή, ζητήστε του την επαγγελματική του κάρτα. Για παράδειγμα:
-Χάρηκα πολύ που μιλήσαμε σήμερα και θα ήθελα να διατηρήσουμε επαφή. Θέλεις να ανταλλάξουμε κάρτες;
Ο περισσότερος κόσμος, όταν του ζητηθεί η κάρτα του, θα σας την δώσει και θα ζητήσει με τη σειρά του τη δική σας. Μην κάνετε το λάθος να ζητήσετε την επαγγελματική κάρτα κάποιου στην αρχή της συζήτησης, καθώς αυτό δίνει την εντύπωση ότι απλά θέλετε τα στοιχεία επικοινωνίας για τη λίστα αλληλογραφίας σας.
Αφού έχετε γνωρίσει κάποιον, χρησιμοποιήστε την κάρτα του για να σημειώσετε κάποιες πληροφορίες γι' αυτόν. Πριν το κάνετε, ελέγξτε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με την ενέργειά σας αυτή. Σε ορισμένες κουλτούρες, για παράδειγμα στην Κίνα, θεωρείται αγένεια να γράψει κανείς πάνω στην επαγγελματική κάρτα του άλλου.
Συμβουλή:
Σημειώστε πάνω στην επαγγελματική κάρτα του άλλου αν επιθυμούν να τους συμπεριλάβετε στη λίστα αλληλογραφίας και να συνδεθείτε στο LinkedIn/Twitter.
Μία εβδομάδα μετά την εκδήλωση, στην οποία μπορεί να έχετε γνωρίσει 30 καινούργιους ανθρώπους, είναι δύσκολο να θυμάστε λεπτομέρειες για τον καθένα ή τη συζήτηση που είχατε κάνει. Οι σημειώσεις αυτές τη στιγμή της γνωριμίας βοηθούν στην εξατομίκευση της μελλοντικής σας επικοινωνίας μαζί τους. Ιδού ορισμένες ιδέες σχετικά με το τι μπορείτε να σημειώσετε:
- Τι φορούσαν (αν ήταν ιδιαίτερα αξιοπρόσεκτο).
- Προσωπικές λεπτομέρειες (έχει παιδιά, χόμπι, κοινές επαφές).
- Λεπτομέρειες σχετικά με την εταιρεία του.